Din nettleser er for gammel. Vennligst oppgrader nettleseren din eller last ned en alternativ nettleser som Google Chrome eller Firefox.

Tips til en vellykket konferanse

Skal du arrangere en konferanse, et event eller et seminar? Oppskriften på suksess starter allerede i planleggingsfasen.

Klikk på bildet for å åpne bildegalleri.

Slik arrangerer du en vellykket konferanse

Med over 50 års erfaring fra konferanse- og gruppereiser deler vi nå nå av vår erfaring. I samarbeid med våre kunder har vi laget en sjekkliste som du kan benytte deg av på ditt neste arrangement.

Tre ting du må huske på når du planlegger konferansen:

1. Hva er formålet med konferansen?

  • Øke samhold
  • Utdanne medarbeidere
  • Inspirere og motivere
  • Øke forståelse for forandringer i bedriften

Hvilket mål dere ønsker å oppnå, er avgjørende for den videre planleggingen. Besøk gjerne konferansestedet og få god input på mulighetene som finnes der. Vi tilbyr bl.a. omvisning om bord på våre skip som går fra Oslo til kiel.

2. Hvor mange deltakere har du med deg – og hvem er de?

Mange deltakere krever en helt annen logistikk rundt møterombehovet, måltider og underholdningstilbud.

Er det eksterne gjester eller kunder som skal være med? Slike forhold er viktig å avklare. Gjestemiksen, aldersfordeling og andel menn og kvinner kan også ha betydning for hvordan du ønsker å legge opp programmet ditt.

3. Hvor og når?

Er tidspunktet for møtet allerede avtalt? En alternativ dato kan øke valgmulighetene dine. Det kan også være praktisk å tenke over hvor lang tid det tar å reise til konferanselokalet. Noen ganger er det et poeng å reise lengre vekk fra de daglige omgivelsene.

Avhengig av hva som er formålet med møtet, kan konferanselokalene være vidt forskjellige. Er det behov for et auditorium eller mange grupperom? Er det behov for møterom utstyrt med alt av tekniske fasiliteter?

Gruppeaktiviteter kan være en god pause eller som en passende avslutning på en faglig seanse. Tenk igjennom om man ønsker fartsfylt moro eller mer avslappende aktiviteter. Møtesteder skreddersyr ofte også teambuilding og har et bredt underholdningstilbud om kveldene.