Din nettleser er for gammel. Vennligst oppgrader nettleseren din eller last ned en alternativ nettleser som Google Chrome eller Firefox.

Billetter

Din reise

Bestilling og betaling av reisen

Her finner du informasjon om hvordan du kjøper og betaler en reise med oss.

Priser

Alle våre priser er dynamiske og styres etter etterspørsel og ledig kapasitet. Dette betyr at prisene kan variere fra dag til dag.

Betaling av reisen og betalingsbekreftelse

Alle bookinger som gjøres via Internett må betales med kort. Husk å ha bank ID brikke / bank ID på mobil tilgjengelig ved betaling av reisen.

Det beregnes et depositum på 10% av bookingverdien på Flex-billetter og pakkereiser hvis reisen koster mer enn kr 2000,- og det er mer enn 50 dager til avreise. Ellers må reisen betales i sin helhet med kredittkort. Når betalingen er registrert får du en betalingsbekreftelse til din e-post adresse. Dette er din e-billett/ticket med endelig oppsummering av reisen din.

Dersom du har betalt et depositum får du betalingsinformasjon for restbeløpet i din e-billett/ticket. Dersom du ønsker å betale restbeløpet med et kredittkort må du kontakte oss på telefon 22944200.

Hvis betalingsbetingelsene ikke overholdes, har Color Line rett til å betrakte reisen som annullert og eventuelt selge reisen til en annen.

Hvordan fungerer kredittkortbetalinger på våre nettsider?
Color Lines betalingsløsning er utviklet i samarbeid med RBS (www.rbs.co.uk). All informasjon krypteres etter SET/SSL standard.

Betale med bonuspoeng

Er du medlem av Color Club kan du betale delbetale eller betale de fleste båtreiser, hotellpakker og ombordprodukter med opptjente bonuspoeng. Betaling med bonuspoeng gjelder kun ved ny bestilling, ikke ved endring av eksisterende bestilling.

Betal med bonuspoeng ved å logge deg inn på Min Side med medlemsnummer og passord før du starter bestillingen. Kryss av for at du ønsker å betale med poeng i betalingsbildet.

Avbestillingsbeskyttelse

Det anbefales alle å tegne frivillig avbestillingsbeskyttelse på 160,- (200,- Oslo - Kiel) per person ved bestilling av reisen. Les mer om avbestillingsbeskyttelse

Endre eller avbestille

Dersom du har behov for å endre/avbestille, kan du kontakte oss her.
Du kan også kontakte kundesenteret vårt på telefon 22944200 .
Ha bookingnummeret ditt klart.

Se endringsgebyr m.m. i våre reisebetingelser her
Se informasjon om endring/avbestilling av gruppereiser her

Servicehonorar

Reiser til og fra Danmark og Tyskland: Kr 190,- i servicehonorar ved bestilling av reiser per telefon og på billettkontor (unntatt reiser det ikke er mulig å kjøpe online).

Reiser til og fra Sverige: Kr 80,- tilkommer ved bestilling av reiser per telefon og på billettkontor.

Servicehonorar gjelder kun nye bestillinger, ikke ved endringer. Servicehonorar refunderes ikke ved avbestilling av reise. Kan ikke betales med Color Club poeng.

E-postbekreftelser

Etter at reisen er bestilt og betalt sendes det automatisk ut en bekreftelse på e-post. Les mer om reisedokumenter her.

Dette trenger du for å sjekke inn

Du trenger kun bookingnummer og ID. Boardingkortet får du utlevert ved innsjekk avreisedagen.