NB! -

Vi har hatt henvendelser fra kunder som har mottatt e-post fra en avsender som utgir seg for å være Color Line, men ikke er det. Vi anbefaler alle å følge god praksis for håndtering av e-post dersom du er usikker på avsender.

Din nettleser er for gammel. Vennligst oppgrader nettleseren din eller last ned en alternativ nettleser som Google Chrome eller Firefox.

Din reise - kjøp og endring av billetter

Her finner du informasjon om hvordan du kjøper, endrer eller kansellerer reisen din.

Endre eller avbestille

Dersom du har behov for å endre/avbestille, må du kontakte kundesenteret vårt på telefon 810 00 811. Ha bookingnummeret ditt klart når du ringer.

Se endringgebyr m.m. i våre reisebetingelser her
Se informasjon om endring/avbestilling av gruppereiser her

E-postbekreftelser

Etter at reisen er bestilt sendes det automatisk ut en bekreftelse på e-post. Kontrollerer at denne bekreftelsen stemmer. Dersom noe avviker må du kontakte vårt kundesenter på telefon 810 00 811.

For reiser som del- eller helbetales via bank eller nettbank vil det ikke sendes ut ny e-postbekreftelse automatisk.

Trenger du ny e-postbekreftelse?
Logg deg inn på Min Side for å få tilsendt reisedokumenter/billetter.

Finner du ikke e-postbekreftelsen fra oss?
Dersom du ikke finner e-post bekreftelsen i din innboks kan det skyldes flere årsaker:
E-post adressen var ikke skrevet inn korrekt
Sjekk folderen for useriøs e-post / spam.
Sjekk om din e-post konto har nådd sin øvre grense for lagringskapasitet.

PDF Vedlegg
Selve reisebekreftelsen ligger vedlagt e-posten som en PDF-fil. Dersom du ikke får åpnet denne filen bør du sjekke om sikkerhetsinnstillingene i din e-post konto tillater filvedlegg. Din maskin må også ha Adobe Reader installert for å kunne åpne PDF-filer.

Service honorar

Kr 150,- i servicehonorar ved bestilling av reiser til Danmark og Tyskland per telefon og på billettkontor (unntatt reiser det ikke er mulig å kjøpe online).

For reiser Norge – Sverige beregnes ikke Servicehonorar ved bestilling per telefon. Kr 60,- tilkommer ved bestilling på billettkontor. Servicehonorar gjelder kun nye bestillinger, ikke ved endringer. Kan ikke betales med Color Club poeng.

Priser

Alle våre priser er dynamiske og styres etter etterspørsel og ledig kapasitet. Dette betyr at prisene kan variere fra dag til dag.

Betaling av reisen og betalingsbekreftelse

Alle bookinger som gjøres via Internett må betales med kort. Husk å ha bank ID brikke / bank ID på mobil tilgjengelig ved betaling av reisen.

Det beregnes et depositum på 10% av bookingverdien på Flex-billetter og pakkereiser hvis reisen koster mer enn kr 2000,- og det er mer enn 50 dager til avreise. Ellers må reisen betales i sin helhet med kredittkort.
Når betalingen er registrert får du en betalingsbekreftelse til din e-post adresse. Dette er din e-billett/ticket med endelig oppsummering av reisen din.

Dersom du har betalt et depositum får du betalingsinformasjon for restbeløpet i din e-billett/ticket. Dersom du ønsker å betale restbeløpet med et kredittkort må du kontakte oss på telefon 810 00 811.

Hvis betalingsbetingelsene ikke overholdes, har Color Line rett til å betrakte reisen som annullert og eventuelt selge reisen til en annen.

Hvordan fungerer kredittkortbetalinger på våre nettsider?
Color Lines betalingsløsning er utviklet i samarbeid med RBS
(www.rbs.co.uk). All informasjon krypteres etter SET/SSL standard.